W praktycznie każdej firmie czy to jedno- czy kilkuosobowej istnieje konieczność od czasu do czasu wykonania wydruków. Choć wydawać by się mogło, że do sporadycznego używania, bądź codziennego drukowania paru stron wystarczy każdy model drukarki, w rzeczywistości jest inaczej. Czego od urządzeń drukujących oczekują pracownicy małych firm?

Prędkość drukowania — parametr numer jeden

Nie ma się co oszukiwać, że z punktu widzenia płynności realizowanych wydruków duże znaczenie — przy wyborze drukarki, będzie mieć prędkość drukowania, oraz możliwość przechowywania zadań w pamięci drukarki. Dobrej klasy urządzenia pozwalają w wersji podstawowej na druk 19 stron na minutę — w wersji czarno-białej, lub 16 - w kolorze. To oczywiście żadna zawrotna suma, ale biorąc pod uwagę, iż domowe odpowiedniki nie przekraczają prędkości druku kilku stron na minutę, taka zmiana, może pozytywnie wpłynąć na zadowolenie pracowników. Ogólnie przyjmuje się, że na potrzeby małych przedsiębiorstw zadowalającym wynikiem będzie szybkość druku od 15 do 30 stron na minutę.

Drukarka atramentowa czy laserowa?

Z prędkością wydruku i komfortem użytkowania drukarki — przez kilka osób jednocześnie, związana jest też decyzja o wyborze klasy urządzenia: czy wystarczy urządzenie atramentowe, czy lepiej zdecydować się na model laserowy?

Gdy w firmie przeważają wydruki czarno-białe bez elementów graficznych, konieczności druku pod względem ekonomiczności używania lepiej zakupić drukarkę laserową. Gdy pojawiają się wydruki kolorowe, tańsza w eksploatacji będzie drukarka atramentowa. 

Funkcje dodatkowe: skaner, druk bezprzewodowy?

Choć o tym się nie mówi, w standardzie jest korzystanie z technologii bezprzewodowej, czy też wykorzystywaniu drukarek jako urządzeń skanujących. Dlatego z punktu widzenia klienta dodatkowe funkcje urządzenia wymieniamy na końcu, choć zarówno możliwość druku ze smartfona, jak i wykonanie skanu są dla klientów równie ważne jak prędkość druku.

Previous Post Next Post